شرق نشینان sharghneshinan

یک گروه هنری در ایران an art group in iran

شرق نشینان sharghneshinan

یک گروه هنری در ایران an art group in iran

نوشته هایی با موضوعیتِ نمایش، تئاتر، مجسمه سازی، گرافیک، شعر، ادبیات و ....هنر

پیام های کوتاه

طبقه بندی موضوعی

نویسندگان

پیوندها

نمی دونم

يكشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۱، ۰۹:۰۷ ق.ظ


"نمی دونم"


(نوشته ای برای اجرا توسط یک، دو، یا چهار نفر، تنظیم برای دو نفر)


 

1- هیچکی اینجا نیست، نه، (رویش را برگردانده و گریه می کند) هیچکی اینجا نیست، (کلمه خدا را می جود، درهم رفته و تنیده) هیچکی اینجا نیست، برو، نه، هیچکی اینجا نیست، (زمزمه می کند) هیچکی اینجا نیست.

2- من هستم وایسادم، نگام کن، ببین، دیگه پوستتم سیاه نیست.

1- نیست، هست، هیچکی اینجا نبود، تو اومدی، بعد رفتی، بعد نیومدی، اومدی، رفتی، گم، دور، سراب، شهاب زودگذر.

2- من

1- من

2- من و تو

1- من

2- من و تو، ما

1- من

2- آسون باش، سخت نگیر.

1- نه تو اینجا نیستی. بی صداقت شدم، صداقت و اعتماد می دزدم، می پرم از روی ذهنم توی باغچه دلت، بعد مثل یه کلاغم، سیاهم، نقاب دارم، منقار دارم.

2- نه تو اینجا نیستی! بی صداقت شدی، دزدی،(نگران لحنش را تغییر می دهد) نه، ماهی، مهربون، بزرگ و آسون، شتاب کن.

1- چی شده که میشه پرید. میشه پا زد و دوئید، چی شده که میشه؟.

2- من اینجام، نگام، منو نگاه. بزرگ شدم از بس شیر خوردم.

1- میشه بگی از کجا اومد و رفت و نیومد دیگه؟.

2- ها

1- آره، درسته، از همونجا بود، از "ها "

2- آجر می چینی روی هم که چی بشه، دیوار درست کنی؟.

1- ها

2- آره، درسته از همونجا بود، از دیوار.

1- ریخت. رفت و اومد و دیگه نرفت، تو اینجایی؟

2- آره، خوشحالی نه؟؟؟

1- نه، خوشحالم، آره، خوشحال، نه، خوش، آره.

2- میخوای بریم دریا، صدا کنیم ابرها، بپرسیم کی بود نشست روی قایق سیاهی ذهن تو.    کی بود آروم گفت ها.

1- ها

2- تو نبودی، رفتی، موندی، برنگشتی.

2- یه کارتن که توش پر یخه، تاریکه، سرماست، سکوته، یه خونست با یه بچه کوچولو، اسمش...

1- ها، میخوام برم، کسی اینجا نیست، کسی نیست که بره روی، روی بره ها رو بکشه، آخه تازه پشماشونو چیدم،،،چیدیم.

2- شب نبود، روز نبود، مخمل بود. گرم نبود، سرد نبود، آفتاب ظهر تابستون بود و داغ نبود.

1- میدونی اگه بگی کی بود، هم خیالم، هم تو، هم همه، بی همهمه راحتند، آسوده اند، صدا می کنند که بدونند کیه، چیه؟ آهای نبودی که بدونی که، چیه.

2- بودم، رفتم، موندم، برنگشتم، شد، "ها "، نشد، " ها ".

1- صدایی از دور اومد که یکی شد بعد موند، توی گوشم، توی چشمم، توی سرم. رفت، برگشت، برگشت رفت.

1- اگه دوئیدی نمی رسیدی، وایسادی مردی، فکر کردی گفتم دعوا دارم، اما فقط گلوم درد نمی کرد. آبریزش و آب چشمم بود.

2- ها

1- اسمتو از کجا دزدیدی از کجا ها؟.

2- من از آسمون افتادم بعد چی شد که مردم؟، نترسیدم؟، وایسونیدم. اما نیشم نزدی، پودر که نشدم، واسه قالب خیلی خوبه.

1- اصلا معلومه چی میگی؟، از همه چی که میاد تو دهنت حرف میزنی، بدون اینکه بخوای یا نخوای، تو نمی خوای یا می خوای؟، می تونی بری،   کی اونجاست؟

2- هیچ کس.

1- دیدی گفتم که شب شده، ماه اومده ستاره بچینه، دزدکی ببره واسه خورشید که چشماشو بهش بده.

2- نه تو نموندی.

1- اگه می رفتیم، یا می موندیم، بر نمی گشتیم. هیچکی اینجا نیست، هس، نیست.

2- کاغذ سفیدو بیشتر از بقیه کاغذا دوست دارم با یه چند تا خط طلایی که یاد میده چطوری روش بنویسی، (کشیده می گوید) مستقیم و صاف.

1- دریا رو دیدی، می تونه فرار کنه بعد دوباره بیاد، فرار کنه.

2- اصلا، آهای تو از کجا اومدی که واسه من داری از من حرف می زنی

  اصلا، آهای تو از کجا اومدی که واسه تو         از تو  حرف

  اصلا، آهای ما،                          ما            

          آهای

1- چیه، خوابم نمی بره، پاهام نیستن، میترسم شنا کنم، برم، بمونم، برنگردم.

2- نیگاشون کن، می تونن همدیگرو بپوشونن.

1- ه، خنده دارم، می خوام بخندم(ه ه ه ه ه ه ) . تو، می پوشونه.

2- اینقدر دنبالم نیا.

1- ها

2- نمی دونم.

1- نمی دونم.

2- سفیدتر شده.

1- سیاهه، تلخه، بد مزه ست.

2- چشمات سفیدتر شده، می خوام از دور برم عقب تر وایسم که...

1یا2- درو بستن به روی سفیدی تو نگران منی هنوز؟

2- دیدی؟، رو کاغذ سفیدا با خط طلایی، یه وقتایی، یه دونه هایی می افته که هیچ جوری نمی شه ورش داشت.

1- بااارونه، دست بکش می خوردش، هم دستتو، هم کاغذو. ها، اسمش رو چی میذاری؟

2- خونمون حتما دودکش داره، گل داره، (تاکید می کند) گل

2- پرپر شد ریخت بعد تو میای ببریش، نذرش کنی، پارچه سبز ببنده کمرش، چشماش قرمز بشه، گل بشه؟

1- واویلا، لیلی، تو چقدر دلت بزرگه.

2- می خوام برم، برم دو تا دل بگیرم با هم نصفش کنی، یکی، یکی

1- ها، هیچکی اینجا نیست.

1- من.

2- من و تو.

1- ها، من.

2- ما.

1- تو.

2- هوم؟

1- من.

2- آها، ها.

1- تو دلم دارن چند تا آدم وسواسی رختای عزا می شورن با چادر مشکی زنونه، تنم داره کش میاد، مثل گربهه که از درخت گیلاس تو تاریکی می پره پایین.

2- نگهم می داری.؟.

1- ها.

2- هیچکی اینجا نیست.

1- (مقطع می گوید) سگ، سنگ، فرسنگ

2- متکا، بالشت، خیس شد. تو موندی، برنگشتی.

1- امشب غذا چی داریم؟.

2- بسه دیگه این اراجیفو پشت هم به هم به همهمه می پیچی، برو، بمون بر نگرد، به جهنم، یا اصلا هر چی میگین شما.

1- (بو می کشد) یه بویی نیومد،(بو می کشد) چی بود؟.

2- سلام کرد، ندیدمش.

1- فرار کرد.

2- نه، دستشو دیدم، اما رفت و اومد ندارم باهاش، می خوایم بگیم که آشناییم تو نمی دونی.

1- دورو که نگاه می کنم چشمام تار میشه، نزدیک تارتر.

2- نمی دونم.

1- تا حالا دیدی یکی از پشت دیوار بپره پایین از بالاش بیاد بالا، نه؟ منم.

2- می خوای بهت چی بگم؟.

1- ها

2- ها

 - (از اینجا به بعد را باهم میگویند) هیچکی اینجا نیست

 - هیچکی اینجا نیست

 - ها آه

 - ها آه

 - بارون میاد.

 - بارون میاد.

 - ها ه.....

هرگونه استفاده منوط به اجازه کتبی است

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی